رئیس انجمن متخصصان ایران با بیان اینکه ویروس گوارشی جدید علائمی همچون اسهال، استفراغ، دل درد، سرگیجه و تب و لرز دارد، گفت: افراد مبتلا یک تا ۳ روز پس از ابتلا خوب می‌شوند اما برخی از بیماران که بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.

ویروس گوارشی و تفاوت با کرونا

برخی تصور می‌کنند که این بیماری که آن را با نام ویروس جدید گوارشی می‌شناسند، همان ویروس کروناست اما این‌چنین نیست. علائم ویروس کرونا شدید‎ و متفاوت‌تر بوده و خوشبختانه اکثر افراد مبتلا به ویروس گوارشی جدید در عرض 1 تا 3 روز کاملا درمان می‌شوند. البته اگر شدت علائم زیاد شد، بهتر است برای اطمینان تست PCR هم بدهید.

 راه های انتقال این ویروس

راه‌های انتقال ویروس گوارشی جدید پیچیده نیستند؛ به طوری که ویروس به‌ راحتی و از طریق تماس مستقیم با فرد بیمار، سطوح آلوده یا خوردن و آشامیدن غذا و آب آلوده منتقل می‌شود. بهترین روش درمان و جلوگیری از ویروس معده، نوشیدن آب زیاد به جبران کم‌آبی بدن، رعایت نکات بهداشتی و کنترل اسهال است. این ویروس بیشتر از طریق مدفوع آلوده منتقل می شود؛ از این رو بعد از استفاده از سرویس بهداشتی حتما مکان دستشویی را کاملا تمیز کرده و دستان خود را با شوینده مناسب به خوبی شستشو دهید.

علایم ویروس گوارشی

این ویروس جدید، بیشتر از دیگر نواحی بدن معده و روده را دچار التهاب می‌کند و بسیاری آن را بیشتر به‌عنوان ویروس معده جدید می‌شناسند. شایع‌ترین علائم این بیماری عبارتند از:

اگر فردی به ویروس جدید معده درد مبتلا شود، احتمالا ضمن احساس در دستگاه گوارش خود، به‌شدت احساس بیماری می‌کند و ممکن است بارها در طول روز علائمی همچون استفراغ و اسهال نیز داشته باشد. همین موضوع می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن، به‌ویژه در کودکان خردسال، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای شود. علائم ویروس جدید دل درد همچون کم‌آبی بدن شامل مواردی همچون کاهش ادرار، خشکی دهان و گلو و احساس سرگیجه هنگام ایستادن است.

راهکارهای پیشگیری از ویروس معده 

*همکاران عزیز لازم به ذکر است دلیل اعلام الزام استفاده از ماسک بهداشتی، شیوع همزمان اوج گیری کرونا بوده و بیماری جدید گوارشی از راه تنفسی منتقل نمی شود.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *